Assalamualaikum Pictures, Images and Photos

.:Followers:.

November 04, 2009

boikot???

.:بسم الله الرحمن الرحيم:.


   Ada yang memandang sinis usaha memboikot produk yang ada kaitannya dengan zionis.Kata mereka, bukan musuh yang susah tetapi anak bangsa kita yang “merempat”…Apa tidaknya, memboikot barangan Israel samalah menutup mata pencarian para pekerja Islam yang bekerja dengan syarikat-syarikat berkenaan? Israel tidak sakit, kita yang tersepit.boikot itu bukan caranya...dakwa mereka.

   Ada pula suara sinis yang memandang enteng teriak semangat dalam demonstrasi-demonstrasi menentang yahudi laknatullah..persis anjing menyalak!! Tel Aviv dan Washington tidak tergegar sedikit pun dengan luapan kemarahan jutaan umat Islam di seluruh dunia..jadi, kaedah demonstrasi juga bukan cara yang tepat..kata sesetengah pihak.

   Namun, itulah sahaja tindakan yang dapat difikirkan dan dilakukan demi melahirkan rasa kebencian.. Bukan soal berkesan atau tidak, tetapi apa yang mampu kita buat untuk melahirkan simpati kita terhadap saudara seislam kita di Palestin..Bak kata pepatah “action speaks louder than words”..

   Sebenarnya, yahudi mesti dibenci dan diboikot mengikut cara yang sangat dibenci mereka.. Dengan cara apa??
Firman Allah :
             “sesekali-kali Yahudi dan Nasrani itu tidak akan reda selagi kamu tidak mengikut agama (cara hidup) mereka.” (surah Al-Baqarah :120)

   Inilah rahsia “hati perut” Yahudi yang telah dibongkarkan oleh Allah s.w.t sendiri..sekiranya kita Berjaya mengamalkan cara hidup Islam dan membuang cara hidup Yahudi, itulah sikap yang paling menyakitkan mereka..

   Tegasnya, dengan mengamalkan sepenuhnya cara hidup bersyariat, itulah “demonstrasi” yang paling menyakitkan Zionis laknatullah..dan usaha  “memboikot”  cara hidup Yahudi  seperti budaya hedonism (hiburan yang keterlaluan), pendedahan aurat, pergaulan bebas, rasuah, riba’ dan lain-lain lagi perkara haram, maka itulah kaedah yang paling ditakuti oleh Yahudi…

   Jadi, marilah kita semarakkan kembali cara hidup Islam yang syumul..Insya-Allah, secara automatic Yahudi akan tertekan..jangan hanya lisan je yang membenci namun tindakan kita memuji..Justeru, membenci jangan hanya dengan emosi tetapi gunakanlah akal dan hati..!!


Dipetik daripada : Majalah Solusi
Diedit sedikit oleh : Mujahidah Asrar


 
 






 

4 comments:

Aqil said...

yupz,,,
ane sependapat with U..
tetep boikot produck mereka .....

Aqil said...

yupz,,,
ane sependapat with U...
tetep boikot produck mereka....

Aqil said...

yupz...
I agree with U...
tetep bokot produk mereka......

.:khaulah al-azwar:. said...

tq :)