Assalamualaikum Pictures, Images and Photos

.:Followers:.

June 22, 2009

Apa itu cinta???




Saya pernah bertanya kepada seorang jejaka yang ingin menjadikan saya sebagai couplenya. " Kenapa awak nak sangat saye jadi awek awak? " lalu dia menjawab. " Saya inginkan kasih sayang, belaian dan perhatian dari seorang wanita. Saya juga cemburu apabila teman-teman bercerita mengenai awek mereka. Saya hanya ingin kan apa yang kawan saya ada dan rasa. " Bagi saya semua percintaan ini berlandaskan hawa nafsu semata-mata. Saya keliru apabila teman-teman bercerita mengenai percintaan masing- masing. Dari apa yang mereka cerita kepada saya, cinta itu mengundang pelbagai masalah dan membuatkan hati tidak tenang.


Saya juga pernah bertanya " Kenapa awak nak couple dengan saya?" lalu dia menjawab " Kerana saya cinta dan sayang awak dari dulu sampai sekarang. Saya takut awak lari dari saya dan tidak menjadi milik saya." Percintaan pada zaman remaja ternya sia-sia.


Cinta yang sebenar hanya pada mu yang satu wahai pencintaku. Cinta akan datang kepada kita apabila tiba masanya dan tidak perlu kita mencari-carinya. Manusia zaman sekarang buang rasa malu kerana takut menjadi bujang terlajak dan anak dara tua, mereka menjadi terhengeh-hengeh mencari cinta.


Cinta juga menjadikan ramai wanita kehilangan dara pada usia remaja. Kononnya kuserahkan segalanya. Manusia sekarang memang teruk terdesak kerana cinta terpengaruh kerana cinta. Percaya segalanya walau ianya dusta. Anak haram dilahirkan atas nama cinta lalu dibunuh dengan kejam. Hayatilah Nukilan ini semoga kita lebih tahu ada apa dengan cinta.



...CINTAILAH YANG MAHA MENCINTAI...

terima kasih ana ucapkn kepada blog : dekatiNya





6 comments:

wiewie said...

salam..awk..nak copy bleh x?? nak ltak kat klas sye..n time kasih krne m'nyebarkn post yg sungguh b'mnfaat nie..smoge diredhai Allah

.:khaulah al-azwar:. said...

same2..smga usha awk d'redhai Allah jugak..

HAMBA ALLAH said...

CINTAILAH YG MAHA M'NCINTAI...MCM PRNAH DGR JE PERKATAAN NIE..KAT MANE ERK??

Anonymous said...
This comment has been removed by the author.
.:khaulah al-azwar:. said...

ceh..nk tnye umr nie skrang nie bape erk??lupe plak..erm..suami nme ape?? ana rse lbih mantap lg ayt 2 klu anti tls.. cintaku hanya utk p'cpta suamiku..

Anonymous said...

hehe..